Saturday, April 25, 2009

Perihal Muka Depan Komuniti Art Click

Aku rasa, para forumers di Forum ArtClick Community pasti merasa kematiaan forum komuniti kita itu bukan? Tidak lagi sehangat seperti di akhir tahun lepas yang lalu di mana kadar post yang dihasilkan adalah sangat memberangsangkan setiap hari. Terima kasih kepada Encik Terabai juga yang sudi menaja forum tersebut dengan jumlah storan yang sangat besar iaitu 15GB !!

Jadi untuk tidak membazirkan kuota hosting yang sangat besar tersebut, aku ingi cuba hidupkan kembali akar tumbi domain name forum tersebut dengan membuat blog yang berkaitan dengan seni grafik, desain, web developments dan apa saja sekadar yang aku mampu.

Mungkin juga aku perlu bantuan beberapa ahli forumers lain untuk mengupdate muka depan forum tersebut. Biar meriah sikit. Buat masa ini, aku hanya tumpukan kepada link resources dan juga tutorial bagi perisian Adobe Photoshop. Aku rasa sedikit janggal hendak membuat tutorial di dalam bahasa Melayu kerana kalau kamu rajin belek-belek blog tutorial aku (cari sendiri), aku rasa menulis menggunakan bahasa inggeris itu lagi senang dan aku dapat cipta penulisan yang chill. Mungkin juga sebab aku sedikit kekok menggunakan bahasa melayu yang chill kerana aku telah biasa dengan bahasa melayu sarawak yang mungkin kamu dan kamu tidak paham.

Oke, kalau kamu mahu belajar sesuatu yang baru, mari lawati laman graphics resources terbaru au di KamekSeni.com

3 comments:

  1. ngkah kan forum kat navigation bar atas ya
    .

    thanks bro

    ReplyDelete
  2. auk, dah ku ngkah benda ya.
    mok carik urg rajin contribute tok. haha

    ReplyDelete
  3. aku ada artikel2 boleh diengkah. tutorial sikit sikit pun ada. tapi more to fine art la.

    gne nak merik kawu?

    ReplyDelete

Sila taipkan komen dengan penuh sopan. Budi bahasa budaya kita bukan? ...