Saturday, January 3, 2009

Iltizam 2009. Mampukah?

I think that im just sucks in writing about personal things in blog compared to writing about other niche things that doesn't realted to personal thing in my other blog. Hmm, what the hell was that? Pelik daa jak oww.

By the way, as stated in my previous post sebelum tok, I will write about my 2009 resolution. Banyak sebenarnya perancangan aku untuk menghadapi tahun 2009 yang boleh tahan mencabarnya tok:

  1. Study for SPM. Tahun tok aku akan menduduki lagi exam besar yakni Sijil Penilaian Menengah yang wajib untuk semua miak form 5 tahun 2009. Kinda scare & nervous ada juak. Sik sangka time pass by so fast nak. Rasa baruk jak kedak abis PMR riya. So, SPM tok aku nang aim big lah. Anak sulong harapan keluarga nak? Mestilah berik contoh bagus dengan adik-adik supaya sidak pun motivated juak. Atleast aku dapat score 9A1 1B3 pun oke dah. Result aku kan selalu ada sigek "B" tertinggal selalunya. Tapi insyaallah mun terdaya aku nang aim for 10A1.
  2. Mengkuruskan badan. Bukan kurus gilak lah. Just want to reduce my weight. Kinektok body scale aku adalah overweight (bukan obesiti). Azam aku mok reduce weight sekurang-kurangnya less than 60kg pun kira oke dah. Justeru itu, 2009 tok juak aku mok mengamalkan pemakanan serta cara hidup sihat.
  3. Ambik lesen motosikal. Benda tok since last year gik dah aku maok dapatkan. Tapi disebabkan birthdate aku tok ujong tahun, lambat sikit aku ambik lesen moto. Ambik lesen apa mun moto pun sikda. Jadi, harap aku dapat moto lah taun tok. Bukan apa bah, senang mok ke sana ke mari tanpa perlu susahkan boss aku. Mok gi tuition, pustaka, libraries, dating kah apa semua ya senang dikit. Tauk-tauk juak boss aku jenis orang pelambat dikit.
  4. Aku mok print baju design kedirik. Oke, Indie Clothing Line bukanlah sesuatu yang RARE lagik dah kinektok. Tapi, aku mok change sesuatu dalam scene kinektok yang tengah kelang-kabut dek kerana sidak posers tok. Dari last year dah aku pikirkan perancangan tok. Tapi masih sekadar lekat di minda pemikiran. Mungkin tahun 2009 tok bisa mengeksperasikan semua benda dalam otak aku tok. I want to create something extraordinary. Aku mok jadi trendsetter bah. Haha.
  5. Belajar main gitar. Aku dah lamak dah mengidam belajar main benda alah tok. Sik feel lah main benda virtual-virtual lagik. So, sebagai permulaan aku beli dolok gitar akustik pakey belajar benda-benda basic. Well, kita kenak lah mula dari debah dulok nak? Belajar gitar tok bukan nya benda senang. Sama juak seperti belajar Chemistry serta Sejarah. Haha. Sikda kaitan lalu.
  6. Aku mok mengimprove lagik keimanan aku kepada yang maha esa. Well, kita tauk nak zaman kinektok banyak dah orang Islam pada MyKad ajak tapi sik mengamalkan nilai-nilai dalam Islam ya. Aku dah muak nangga agama yang aku cinta tok di injak-injak oleh orang lain. Aku tauk, semua tok datang dari salah umat Islam kedirik yang sik bersatu padu dan sik mengamalkan nilai keislaman serta mencotohi nilai Pimpinan Junjungan kita, Rasullullah. Aku mok complete solat 5 waktu sehari, hafal doa serta surah dan paling penting aku harap aku dapat khatam Al-Quran tahun tok. Insyallah. Nawaitu kita yang tentukan segala.
  7. More gadgets please. Hehe. Tok permintaan yang melampaui dah. Tapi sikpa, dengan adanya hasrat maka kita akan mok harder untuk mencapainya nak. Antara gadgets yang aku ingin benar-benarlah untuk tahun tok kedak cameraphone yang power, wacom, DSLR serta macam-macam lagik.
Dan kebanyakkan lagik yang sik mampu untuk aku fikir serta taip sekarang tok. Tahun 2009 tok juak aku akan berpindah ke rumah baru, sekolah baru, dapat kawan baru, dapat musuh baru, dapat girlfriends baru dan macam-macam lagik baru sebab family aku dah berpindah ke kuching. I hope that 2009 will change me a lot in the positive way. Sama-sama kita tempuh suka duka 2009 tok.

1 comment:

  1. ehm. semoga dapat score SPM aa..:)

    tul. takyah la couple awal. wat sakit kepala aje..

    ReplyDelete

Sila taipkan komen dengan penuh sopan. Budi bahasa budaya kita bukan? ...