Wednesday, January 14, 2009

Perihal Sekolah Baru; SMK Matang Jaya

SMK Matang jaya Kuching
Just move to the new school. It has been more that a week me in here. Perihal Sekolah baru, boleh tahan bestnya juak. Nama sekolah baru ya adalah; SMK Matang Jaya. Perkiraannya tek, mudahan boleh mematangkan aku dengan lebih berjaya lagik lah di sekolah ya.

Masih lagik a bit awkaward dengan sekolah baru ya. But I've made some good friends already in that school. 34 kids in one class called 5 Terbilang. Science side & kelas harapan sekolah untuk SPM 2009 tok. Haha.

Miak-miak dalam kelas ya boleh tahan funny+peloyar nauzubillah. Nang sik berabis tetak lah. Macam-macam jak benda boleh dijadi isukan. Antara yang nama aku ingat lah: Anip, Ren, Aen, Alem, Russell, Sting, Ali, Zul, Mahfuz, Hafiz, Nell, Amirul, and many more. Geng ngan miak laki dolok. Lepas ya baruk teruskan tradisi wajib aku setiap tahun di sekolah, yakni merasuk pemikiran wanita dalam kelas.

Tahun tok aku duduk di belakang sekali dalam kelas. Dekat dengan tingkap ofcourse. Dah tiga tahun berturut-turut aku pilih tempat duduk macam ya dalam kelas. Sebelah aku, Ali. Depan aku duak orang pengawas perempuan yang masih belum dikenali.

Cikgu-cikgu yang mengajar dalam kelas ya kinda oke juak. Sik strict and sik sambil lewa gilak. Boleh lah ya. Kira masih dapat dirondeng lagik ya. Tapi aku sikkanlah mijak palak teachers dirikpun.

Well, harapan akulah agar sekolah ya dapat lagik memajukan dirik aku tok. Here's, I found the video related to all of my new classmates: http://www.youtube.com/watch?v=wx8UbIcMbrw

8 comments:

  1. oit..ko skol ctok padu..
    cis..dekat ngan umah ku..

    ReplyDelete
  2. wah, kw pun penah skolah ctok juak kah?

    ReplyDelete
  3. sekolah baru awek baru yoooo
    akakakakaka

    ReplyDelete
  4. kakaka. mena ya oii. best apa.
    haha

    ReplyDelete
  5. baguslah harapan demikian :P

    ReplyDelete
  6. bukan skol sitok..
    tp rumah aku area matang jaya juak..
    btw lah jumpa mun ada masa...
    kat siang siang corner...keekke

    ReplyDelete
  7. new classmates new classmates jwk ..
    fOrmeR classmates boh lpak yok ..
    mekwg still asa missing you ..
    eceh ..
    tRutama tEm lam lab ..
    n 8math 2 ..
    da mOst bSing 1 ..
    ahaha ..

    ReplyDelete
  8. ishh, sikda lah akan lupak echa ehh.
    geng paling best aku tokrang bah.
    dahlah kiut2 gik suma.
    hahaha

    ReplyDelete

Sila taipkan komen dengan penuh sopan. Budi bahasa budaya kita bukan? ...