Friday, March 27, 2009

Perihal aksi wanita cantik yang terlalu menghairahkan

Jika kamu rasa Prisa Adinda ataupun lebih dikenali sebagai Prisathecutedevil di laman Youtube sudah cukup hebat dengan permainan semula (cover play) lagu Lamb Of God dengan gitarnya, aku ada seorang lagi gadis yang cukup hebat dalam permainan semula lagu Lamb Of God dan juga lagu-lagu berat yang lain.

Ini Prisa Adinda dengan permainan semula lagu Lamb Of God (Hour Glass)


Mungkin dia masih belum cukup terkenal seperti Prisa, tapi aku sangat kagum dengan kemahirannya bermain lagu-lagu berat seperti Lamb Of God dengan set drumnya. Nama si gadis cantik tersebut adalah Febby Tan. Sebelum pergi dengan lebih lanjut, apakata kamu lihat terlebih dahulu permainan semula Febby lagu Lamb Of God - Hour Glass dengan set drumnya dalam video di bawah:



Tapi, aku paling suka permainan semula Febby Tan bagi lagu Letters To you dari Finch. Aku sangat teruja setiap kali dia menghempaskan drum stick tersebut pada setiap crash.



Dan dia baru saja berusia 18 tahun. Aku sangat kagum dengan kemahiran teknikalnya bermain drum lebih-lebih lagi dia adalah seorang perempuan. Kelmarin aku ada menyiasat lebih lanjut lagi mengenai perihal Febby Tan ini. Dia merupakan seorang pelajar dalam jurusan desain grafik. Sekarang, aku sangat cemburu dengan kemahiran grafik dan kemahiran dia dalam bermain drum.

Mudah-mudahan saja Febby Tan tidak akan sesat seperti Prisa Adinda yang bermain metal tapi mengeluarkan album pop. Haha. Tapi aku rasa tidak ada salahnya. Selamat Sukses Febby Tan!

Kalau kamu rasa kamu sudah jatuh cinta dengan skill Febby Tan, nah kenali lagi dia lebih lajut di laman-laman sosial dia:

Febby Tan on FRIENDSTER
Febby Tan on YOUTUBE
Febby Tan on DEVIANTART
Febby Tan on BEHANCE
Febby Tan on FACEBOOK

[terima kasih kepada: IronePunx.com]

6 comments:

  1. wah..
    asyik gilak ku bukak vid tok sama2
    cgek cover drum cgek gik gitar

    gorengan aku xda la terer gia gilak

    ReplyDelete
  2. aok eh. coba ko play duak2 sekaligus.
    haha. nang best ehh.

    sikpa yus, prektes make perfek

    ReplyDelete
  3. kenak prisa keluarkan album pop walaupun nya main metal?

    1
    prisa carik makan dengan muzik. thats y nya keluarkan album pop. metal sikpat masuk mainstream gik rah asian tok.

    2
    metal tok dark side nya, pop tok maybe nalurinya. prisa memang berbakat.

    ReplyDelete
  4. KhairulAqmal > Label for food yaw

    ReplyDelete
  5. mpuan ya kck da jak.. main cak wak.. hahaha..

    ReplyDelete
  6. oh jangan...
    prisa buah hati idaman kalbu ku..

    ReplyDelete

Sila taipkan komen dengan penuh sopan. Budi bahasa budaya kita bukan? ...