Tuesday, March 17, 2009

Perihal bukan Pesta Seks Bebas, tapi Miri Rock City Charity Gig 09



Charity Gig, ataupun dalam bahasa Melayunya Persembahan Amal. Maksudnya, wang yang diperolehi dan dikutip dari persembahan yang diadakan akan disalurkan kepada badan-badan kebajikan.

Miri Rock City Gig adalah acara yang dianjurkan oleh Komuniti ArtClick yang kamu boleh bersua dengan kami di alam maya melalui laman forum kamekseni.com.

Bagi aku, ini adalah sesuatu yang sangat positif dalam scene musik di Sarawak khususnya di Miri. Mungkin di Kuching sekarang para pengiat musik bawah tanah ini sedang panas. Masakan tidak jika setiap bulan ada-ada saja satu ataupun dua event yang dikelolakan. Mungkin tidak hebat seperti di seberang sana. Tapi ini sudah cukup bagus sebagai permulaan.

Dan di Miri, Sarawak acara-acara sebegini mungkin sedikit sepi. Tapi mudah-mudahan dengan inisiatif sebegini para pengiat musik bawah tanah di sini sudah mulai bangun dari lenanya.

Berbalik kepada Miri Rock City Gig, acara ini akan diadakan di Dewan Suarah (halls yang besar untuk kamu semua mosh) pada 10 April 09 pada pukul 7.30 p.m sehingga tamat majlis. Dan tahniah kepada Awang KhairulAqmal, penulis di laman Cabikmotion atas daya usahanya untuk membangkitkan scene musik di Miri.

Dan aku sedikit kecewa kerana tidak dapat menghadiri acara ini kerana ketika ini aku berada di Kuching, Sarawak. Dan tiada cuti pada 10 April. Apatahlagi ketika ini sedang sibuk menelaah pelajaran bagi menghadapi peperiksaan besar tahun ini. Ya, walaupun nakal tetapi belajar oke!

Di Kuching, Sarawak pun tidak kurang hebatnya. Lihat saja acara-acara yang telah dilaporkan oleh E-majalah ILoveKuching, Kuching Indie Rebel, Disharmonic Movement dan juga Borneo DIY Hardcore Punk.

Cuma kekangan masa saja yang menghalang aku. Haha. Mungkin selepas tamat zaman persekolahan tahap menengah aku akan cuba mengorak langkah.

Orang Miri, boh kitakorang lupak datang kelak oii! Nang gila best event ya pok! haha

11 comments:

  1. mok jak join eh! tp ... pmpn sah nak kua malam. XD

    ReplyDelete
  2. anak emak pun susah mok kuar malam tanpa alasan yang munasabah.
    tapi tok senang jak polah alasannya.
    mok membantu urang susah. haha.

    ReplyDelete
  3. syabas hey miri!!!
    rock the city!

    ReplyDelete
  4. yeh ko ngga la muka aku dpan stage lak. mcm biasa la hahahahahah syux. kau tok promot jak lebeh. sikda nampak muka ko siap ko.haha

    ReplyDelete
  5. cuba atas stage. nang respek aku. ahaha
    aku neypat pegi. kan kat kuching nektok.

    yalah aku sangat berharapan mempunyai sayap pakey terbang ke miri. haha

    ReplyDelete
  6. sik pat pegi bukan alasan bha
    ahahahahahahahah
    tiket beeelon murah bha
    balit kejap
    akakakakakaka
    :P

    Sila taipkan komen dengan penuh sopan. Budi bahasa budaya kita bukan? ...(tambah gik syuxx) saya lebih suka jika perempuan chantek comment saya hahahahahahaha

    ReplyDelete
  7. susah bro. orang miri tok unik kit. masih belom bersatu dalam muzik tok. walaupun underground, sik semua yang sama palak. scene tok sik ngam ngn scene tok la, tok sik ngam ngn tok la. sebab ya, aku respek ngn petrajaya hardcore collective, nak nganjo rojakcore, menghapuskan diskriminasi scene tok. orang miri masih belom dapat terimak mentaliti gia. tapi, kalau ada usaha, siapa tauk kan? harap-harap one day ada cahaya dunia bawah tanah miri.

    ReplyDelete
  8. @mazlanlan
    ingat ko aku ada sayap kah senang2 mok terbang? haha.
    mena juak ohh. tapi biasa umpuan kiut ditulis sik mok sidak komen. malu cdak. ahaha

    @khairulAqmal
    mena ya eh. nok suka gilak diskriminasi musik ya nang terpengaruh dengan MTV kali. Adeh, scene kecik camtok pun sikpat befriends juak.

    apajaklah ideologi elitist sidak ya! haha

    ReplyDelete
  9. kita just wait n see jak la..
    arap2 org Miri dpt trimak charity dgn cara tok

    ReplyDelete
  10. mena ya yus.
    event kat kuching tok gig genre campo2 pun masih juak ada orang gai mok fuck fuck band orang lain.

    gila elitism alu.
    ko tek yus, ada gitar baru ya. apa gik, goreng kat pentas. haha

    ReplyDelete

Sila taipkan komen dengan penuh sopan. Budi bahasa budaya kita bukan? ...