Friday, March 20, 2009

Perihal sebenarnya cuti sekolah adalah mimpi indah

Mimpi. Memang indah dan mengasyikkan, tapi malangnya cuma bersifat sementara. Itulah sebab mengapa aku simpulkan cuti sekolah itu, sinonimnya dengan mimpi indah terutama bagi orang seperti aku. Haha. Aku dah bazirkan beberapa detik masa dalam hidup aku semasa cuti sekolah tanpa berbuat apa-apa yang berfaedah. Sangat loser bukan?

Tapi itulah hakikat hidup. Kadang-kadang apa yang kita rancang tidak semuanya akan berlaku seperti yang kita impikan. Sekarang baru aku percaya yang "Manusia merancang, Tuhan menentukan". Satu konsep yang mempunyai makna skop yang besar.

Biarlah. Aku baru sahaja jumpa salah satu sebab mengapa kamu patut sokong PPSMI. Baca karangan di bawah:



Kalau kamu tidak gelak guling guling membaca karangan di atas, mesti ada sesuatu yang tidak betul dengan kamu. Aku jumpa di laman blog orang lain. Simpan dalam folder dan buat-buat lupa dari mana aku ambil imej di atas. Kalau ada tuan empunya, jangan malu untuk memberitahu aku supaya boleh terkenal sikit blog kamu nanti.

Sekian, terima kasih kerana sanggup membuang masa emas anda di laman ini.

10 comments:

  1. ingatkan blog aku jak yang new entry pasal PPSMI.
    kau juak duhal.
    ekekeke.

    ReplyDelete
  2. lamak dah entri ppsmi ya.
    memang best mengulas isu politik.
    patut ada yang high sampai masok jail dengan blog politik.
    best aiee blog pasal politik. haha
    :P

    ReplyDelete
  3. ahahhaa..aku da juak karangan2 dak tok,dr seseorg cikgu misteri bha..lawak eyh..hahahaha.. duhh cuba lh ku da scanner.boleh ku share2.hahahaha.. :p

    ReplyDelete
  4. lbh kurang cmtokla karangn yg aku buat kalo dh tdesak gilak mls mok bpikey..
    bm pun sama juak kali..
    ahahha

    ReplyDelete
  5. @ciwi. aie, gunalah kamare canggih u. haha
    mun sik taip balitkah. tapi sik feellah baca kan?
    hehe.

    @yus
    mun time jawab sejarah bagus menjawab kedak tok. Mun sik pun soalan essay bio, kimia fisik ya. mun palak jamm, nang angol benda ditulis. haha

    ReplyDelete
  6. aie, suk ktk katak. haha.
    gney tetak tek?

    ReplyDelete
  7. dog die. me sad. ahaha
    aku pike tok kau pun karangan.
    lol

    cilaka juak eh hahaha cali2

    ReplyDelete

Sila taipkan komen dengan penuh sopan. Budi bahasa budaya kita bukan? ...