Friday, February 13, 2009

Perihal "Kami nakal tapi tetap berakal"

Tajuk yang sedikit sinikal.

We Noty But We Study T-shirt

Rekabentuk baju yang aku rekakan atas paksaan Jad Hanif untuk kumpulan-entah-apanya di Friendster: We Noty But We Study atau bahasa melayu bakunya "Kami Nakal tapi belajar".

Aku punya sedikit pandangan positif pada kumpulan/komuniti ini. Mesti ada sesuatu yang menarik minat manusia seramai "1028 orang" untuk berdiskusi bersama di dalam komuniti tersebut. Idea nakal tetapi tetap menguji kemampuan akal. Bukan semua orang sempurna. Kenakalan kadang-kadang boleh menjadi pengimbang dalam diri seseorang individu.

Katakan kamu seorang kaki buku yang rajin belajar di dalam kelas, rumah mahupun di tandas. Untuk mengelakkan diri kamu dari digelar 'nerd' ataupun skema, kamu perlukan "nakal" untuk seimbangkan diri sebagai seorang yang kool.

Tapi terlebih nakal tiada membawa manfaat. Sedang-sedang saja.

Berbalik kepada hal desain-mendesain, aku hanya menggunakan design typografi yang minimalis. Atau lebih dikenali sebagai TypeTees di Threadless. Selain itu, sedikit pengabungan elemen 3D turut dicampurkan ke dalam desain ini.

p/s: Lan, aku tiru setayel pamplate baju Im The One That Cacat ko dolok. Sik perlu royalti nak? Haha

2 comments:

  1. eh syuxx, ko dah tukar blog?
    or blog lamak ko under maintenance?
    cool design itu. simple and nice~

    ReplyDelete
  2. p/s: Lan, aku tiru setayel pamplate baju Im The One That Cacat ko dolok. Sik perlu royalti nak? Haha

    ahahahahahaah
    pamplate bha
    ya mudak ku mok kah nama lak
    akakakakaka
    cda lha
    aku pun curi dari sumber yang x diketahui
    akakakakakakakakaa
    :P
    nok tulisan bold ya ku main2 jak
    kakakakaka

    ReplyDelete

Sila taipkan komen dengan penuh sopan. Budi bahasa budaya kita bukan? ...