Friday, February 20, 2009

Perihal "Abu dan Jaket Kataknya"

Abu and his froggy suit sweater hoodies online clothing line

Satu lagi karya vektor bukan sebenar (kerana dilakukan menggunakan photoshop, bukan Ai) yang aku buat secara tidak sengaja hari ini. Aku amat percaya dengan "Inspirasi itu, datangnya tidak boleh dipaksa. Tapi ia boleh dipupuk".

Abu adalah karektor baru aku. ABU, mungkin nama Melayu yang amat tipikal buat kamu semua. Seperti juga Minah, Mat, Ali dan juga Man. Pasti kamu selalu letak nama mereka dalam karangan sekolah rendah bukan?

Aku kurang pasti bila aku membuat lakaran kasar sebagai titik permulaan seni vektor di atas. Mungkin di dalam kelas ketika guru matematik tambahan sedang sibuk mengajar. Mungkin ...

ABU adalah seorang yang sedikit emosional. Seperti juga namanya yang bermaksud "AKU BUKAN UNTUKMU". Seperti lagu indah yang diiringi musik keras. Sangat indah.

Dan dia juga sukakan katak. Dia benci orang yang benci katak. Bila menyanyi, suaranya seperti katak. Tapi tidak apa, katak itu membawa rahmat hujan. Jadi kenapa perlu benci katak?

Selamilah diri katak yang senantiasa dijadikan bahan uji kaji bedah badan di makmal sekolah menengah.

Baiklah, sudah jauh tersasar. Sekian :)

5 comments:

  1. ya katak...
    siapaka gerangan pemuda bsamamu..

    p/s:kakak ku mnimbun patong katak drmh
    hahaha

    ReplyDelete
  2. aku pun heran kenak umpuan suka gilak ngan katak?
    kali sidak bermimpi maok kawen dengan katak yang di cium menajdi manusia ya kali. haha

    ReplyDelete
  3. terasa kah? sikpa. ktk tek katak pemegang kunci megik. neda effek eh. hehe

    ReplyDelete
  4. syuxx.
    bha gne kau mulah ya bha
    lmk ku perhati katak ya
    dah ku minat katak
    aha.

    ReplyDelete

Sila taipkan komen dengan penuh sopan. Budi bahasa budaya kita bukan? ...