Friday, February 27, 2009

Perihal "Adakah anda akan menghabiskan perkara yang belum selesai?"



Video ini merupakan sedikit sambungan untuk entri yang lepas. Aku sedikit terharu menonton video ini. Nick Vujicic merupakan seorang yang mempunyai kekurangan dari segi fizikalnya. Tapi dia mempunyai semangat yang tinggi untuk menutup kekurangannya itu. Aku percaya bahawa setiap satu dari kita mempunyai kelemahan masing-masing. Tapi adakah anda berjaya menutup kelemahan tersebut?

Aku juga tertarik dengan konsep jangan putus asa dalam video motivasi ini. Kamu semua pasti pernah gagal bukan? Ada yang gagal sekali dan ada yang gagal selalu. Tetapi pepatah menyebut gagal sekali bukan kamu gagal selamanya. Yang penting, kamu cari jalan untuk bangkit semula untuk misi yang satu. Berjaya. Tapi kuatkah kita dalam pencarian jalan bangkit itu?

Dan aku percaya, selama mana pun kita mencari jalan tersebut kamu pasti akan jumpa jalannya. Kerana satu, kamu berusaha. Bukankah tuhan tidak akan mengubah nasib seseorang sekiranya kita tidak mau berubah?

Dan sudah pasti, dalam berusaha pasti ada pahit dan manisnya. Dan setelah kamu berada di puncak kejayaan nanti, pasti kamu akan ketawa kecil mengimbas kembali pahit manis tersebut.

USAHA itu adalah lima huruf yang terlalu besar untuk dihuraikan. Tapi usaha akan semudahnya terhapus dengan wujudnya putus asa.

Sedikit motivasi untuk diri sendiri :)

1 comment:

  1. sekarang kita yang normal tak punya sebab untuk putus asa dengan kehidupan.. yang kadang2 teramat mudah jika dibandingkan dengan orang lain..

    ReplyDelete

Sila taipkan komen dengan penuh sopan. Budi bahasa budaya kita bukan? ...